Индекс цитирования

postheadericon Діагностуємо рівень розвитку дитини 10-12 місяців

Дорогі матусі й татусі! Підходить до завершення перший рік Вашого малюка. Це найважливіший рік, найдивовижніший і стрімкий, якщо порівнювати його з іншими віковими етапами. На першому році життя дитина щодня підіймається ще на одну сходинку свого розвитку, долає новий рубіж, дивує себе і своїх рідних новими успіхами. У цей період, як ніколи важливо розуміти, чи відповідає рівень розвитку дитини нормі, яка із сфер випереджує норму чи від неї відстає. Маючи дані про розвиток малюка, ми можемо впливати на недоліки розвитку, спрямовуючи і коригуючи відставання. Робити це в такому віці легко – у процесі безпосереднього  емоційного спілкування з Вашим сином або донькою.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Михайлик: 12-й місяць життя

Разом зі своїм синочком Михайликом ми відкриваємо новий цикл статей, спеціально створених для батьків, які хочуть самостійно оцінювати рівень своїх дітей, слідкувати за особливостями розвитку, знати, як розвивати дитину, згідно з її віковими особливостями.

  1. Роздрукуйте запропоновану діагностичну таблицю.
  2. Вивчіть завдання, приготуйте усе необхідне.
  3. Фіксуйте маркером досягнення малюка. Підрахуйте бали і визначіть рівень розвитку Вашого малюка.

Версія для друру із завданнями для діагностики

Підготуйте ігрову кімнату для проведення діагностики. На поличці поставте іграшки добре знайомі дитині і нові для неї (машина, зайчик, лялька, пірамідка, м’ячик, іграшки на серсорний розвиток, кільцекид). На основі виконання декількох нескладних завдань з цими іграшками ми будемо робити спостереження й висновки про розвиток дитини до 1 року.

Лінії розвитку Завдання, в якому перевіряються уміння дитини Який результат фіксуємо Показники Оцінка
Рухи Запропонуйте дитині пограти, вказуючи на поличку з іграшками, до якої спочатку слід дістатися.

 

Зверніть увагу на те, яким способом дитина дісталася полички і якому рівню розвитку рухів це відповідає (з урахуванням віку малюка).

 

·    повзає, спираючись на руки й коліна; ходить, тримаючись двома руками (10 місяців);

·    стоїть без підтримки (11 місяців);

·    ходить, тримаючись однією рукою або самостійно (12 місяців).

3 бали
·      заохочуваний дорослим, повзає, спираючись на руки й коліна з переходом на повзання на животі; невпевнено ходить, тримаючись обома руками за руки дорослого (10 місяців);

·      стоїть з невеликою підтримкою дорослого або великого предмета (стілець, диван тощо) (11 місяців);

·      ходить, тримаючись двома руками, недовго – однією рукою (12 місяців).

2 бали
·      повзає, спираючись на живіт (10 місяців);

·      не може самостійно стояти без підтримки, невпевнена, не здійснює самостійні спроби встати (11 місяців);

·      не уміє ходити, тримаючись за одну руку; для власної безпеки дає дорослому обидві руки; самостійно не ходить (12 місяців).

1 бал
Мова

1)       розуміння мови дорослого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)       пізнавальний інтерес

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) активне мовлення

Дорослий пропонує дитині 5 дій із знайомими іграшками: «Дай м’ячик», «На чашку», «Візьми

Зайчика», «Принеси ведмедика», «Дістань ляльку».

Слідкуємо, чи вірно малюк виконує ваші прохання.

 

Розуміє значення слів: «Дай», «На», «Візьми», «Принеси», «Дістань». Самостійно виконує запропоновані дії з предметами, розрізняє іграшки за назвою. 3 бали
Розуміє значення слів «Дай», «На», «Принеси». З підказками дорослого виконує запропоновані дії з предметами, розрізняє добре знайомі іграшки за назвою. 2 бали
Не хоче грати у запропоновану гру. Ігнорує прохання дорослого. Розуміє значення слів : «Дай», «На». 1 бал
Дорослий пропонує дитині підійти до полички і взяти будь-яку з іграшок «Візьми, що ти хочеш (що тобі подобається)».

 

У залежності від того, яку іграшку обере дитина продовжується оцінка розвитку її уваги, дрібної моторики.

 

Самостійно зацікавлюється новими іграшками, грає зі знайомими. Здійснює активні дії з предметами, спрямовані на досягнення результату (вкладає один предмет в інший, відкриває і закриває кришку каструлі, знімає і надягає кільця на стрижень, ставить кубик на кубик, надавлює пальцем на кнопку тощо). Дії з іграшками різноманітні, спрямовані на розглядання, вивчення і маніпуляцію різними способами (помацати, покрутити, спробувати «на зуб», кинути, покотити тощо). 3 бали
Стимульований дорослим, здійснює дії зі знайомими предметами, спрямовані на досягнення результату (вкладає один предмет в інший, відкриває і закриває кришку каструлі, знімає і надягає кільця на стрижень, ставить кубик на кубик, надавлює пальцем на кнопку тощо), але вони нетривалі, дитина відволікається і переключається на інші іграшки, дії рук не завжди узгоджені. Малюк використовує окремі дослідницькі дії, спрямовані на вивчення властивостей предмета, чекає підказку дорослого. 2 бали
Не вміє виконувати дії з предметами, спрямовані на досягнення результату. Просто бере, розглядає іграшку і залишає, переходячи до іншої. 1 бал
Беріть собі іграшки по одній і пропонуйте дитині повторити за вами «Цуценя гав-гав», «Киця м’яв», «Машина бі-бі», «Корівка муууу». Спостерігаємо за реакцією дитини.

 

Малюк радісно повторює за вами усі запропоновані вокалізації, включаючись до гри. 3 бали
Повторює окремі вокалізації, тільки ті, які добре знає і любить. 2 бали
Не бажає повторювати, займається власною справою. 1 бал
Увага * продовжуємо спостерігати за виконанням завдання з іграшками. У грі з іграшками відмічаємо, на який час концентрації уваги здатний малюк. Концентрує увагу на одному предметі або дії у середньому 30-60 сек. 3 бали
Концентрує увагу на одному предметі або дії у середньому до 30 сек. 2 бали
Концентрація уваги до 10 сек. На пропозицію подивитися на предмет – бігаючий погляд, відведення погляду у бік, крик. 1 бал
Мислення * продовжуємо спостерігати за виконанням завдання з іграшками. Спостерігаємо за тим, як дитина виконує завдання у залежності від інструкцій дорослого.

 

На прохання дорослого може знайти серед інших предметів декілька, знайомих йому (мінімум про 3 іграшки, 3 домашніх тварини, 3 види одягу та взуття). 3 бали
На прохання дорослого може знайти серед інших предметів декілька, знайомих йому (мінімум про 2 іграшки, 2 домашніх тварини, 2 види одягу та взуття). 2 бали
На прохання дорослого може знайти серед інших предметів декілька, знайомих йому (мінімум про 1 іграшку, 1 домашню тварину, 1 виду одягу та взуття). 1 бал
Емоції * продовжуємо спостерігати за виконанням завдання з іграшками. Звертаємо увагу на настрій дитини під час гри.

 

Відкритість і доброзичливість під час контакту з дорослим, подив і радість при показі нової яскравої іграшки. 3 бали
Позитивні емоції під час спілкування, стриманий прояв емоцій, серйозність. 2 бали
Прояв негативних емоцій або небажання спілкуватися, плач на пропозицію пограти, відмова від співробітництва. 1 бал

Тлумачення набраних дитиною балів дивіться тут.

НЕ ЗАБУДЬТЕ ПОДІЛИТИСЯ ДІАГНОСТИКОЮ ІЗ ДРУЗЯМИ У СОЦМЕРЕЖАХ!

Прочтите также:

Оставить комментарий

Радимо матусям!
(Русский)

Программа развития детей от 1 года до 7 лет ВундеркиндикИ.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.