Предмет дошкольної педагогіки
Є така галузь наукових знань, як вікова педагогіка. Поряд зі шкільною педагогікою, педагогікою дорослих, до неї відносять й дошкільну педагогіку. Маємо усі підстави вважати дошкільну педагогіку самостійною галуззю науково-педагогічних знань.
Вона вивчає процес виховання і навчання дітей дошкільного віку. Використовуючи загальнонаукові, загальнопедагогічні методи дослідження, беручи відомості з психології, анатомії та фізіології людини, дошкільна педагогіка досліджує закономірності та особливості розвитку, виховання та навчання дитини від народження до початку шкільного навчання. Теоретичний пошук, аналіз реальної практики дозволяє дошкільній педагогіці розробляти, удосконалювати засоби, методи та прийоми виховання дитини в сім’ї, дошкільних навчальних закладах, прогнозувати тенденції їх розвитку, певним чином впливаючи на політику держави у цій галузі.
Отже, дошкільна педагогіка – наука про закономірності виховання та навчання дітей від народження до початку шкільного навчання.
Як у будь-якої науки, у дошкільної педагогіки є власний науковий апарат. До нього входять такі компоненти:
- Об’єкт дошкільної педагогіки – виховання дітей дошкільного віку як цілеспрямований процес.
- Предмет дошкільної педагогіки – закономірності, протиріччя взаємин, технології організації та здійснення виховного процесу, які визначають розвиток особистості дитини.
Немає жодного аспекту життя дитини до школи, яким би не цікавилась дошкільна педагогіка. Тому дійсно, коло проблем, які вона досліджує, є дуже широким. Дошкільна педагогіка є синтезом теорії і практики, які збагачують одна одну та одночасно умовами належного функціонування усіх ланок і факторів дошкільного виховання. Є у дошкільної педагогіки й свої джерела, з яких бере вона інформацію: народна педагогіка (тобто народний досвід виховання дітей), ідеї видатних педагогів минулого, передовий педагогічний досвід, а також дані суміжних наук, які вивчають людину.Є у науці такий напрям, як вікова педагогіка. Поряд зі шкільною педагогікою, педагогікою дорослих, до неї входить й дошкільна педагогіка. Є усі підстави вважати дошкільну педагогіку самостійною галуззю науково-педагогічних знань.
Анализируя свое дошкольное время мне кажется, что народная педагогика имеет место в воспитании. Люди были добрее, искреннее и здоровее. Но все меняется и на развитие ребенка надо уделять особенное внимание, готовить его к успешной жизни…